La Diputació de Castelló ha congregat aquest matí més de 200 professionals del sector ceràmic castellonenc en la II Jornada Vigilancer: 'El consumidor en el punt de mira'
20 de febrer de 2019. La Diputació de Castelló ha congregat aquest matí més de 200 professionals del sector ceràmic castellonenc en la II Jornada Vigilancer: 'El consumidor en el punt de mira'. Amb aquesta ambiciosa iniciativa, organitzada per la Diputació en col·laboració amb l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC), el Govern provincial torna a posar de manifest el seu lideratge institucional en el foment de la investigació ceràmica per a millorar la competitivitat d'aquest sector tan important per a l'economia i l'ocupació de Castelló.
Aquesta jornada, desenvolupada en el Paranimf de la UJI, es consolida així en la seua segona edició com un espai de formació i debat al servei dels professionals del sector ceràmic d'acord al treball del Govern provincial per aportar competitivitat a través de recursos i eines útils a un dels sectors més importants per a l'economia castellonenca.
El president de la Diputació, Javier Moliner, ha assegurat en la inauguració que “treballem junts per veure com el sector ceràmic continua sent en un futur aqueix gran generador d'ocupació que ha estat. Des de les institucions hem d'aportar al sector una bona part de la riquesa i prosperitat que ha suposat per a la nostra província. Per això des de la Diputació, entenem que aqueix suport ha d'anar molt més enllà que donar ajudes o subvencions a les empreses, i ha de passar per l'aposta per la innovació aportant-li eines perquè continue sent el més competitiu del món”.
En aqueix sentit, Moliner ha insistit especialment en que “aquesta jornada camina en aqueix sentit d'aportar noves eines, enguany va dedicada a abordar el punt de vista del consumidor, que en aquesta era tecnològica i de la comunicació és qui té el poder. Des de casa, des de qualsevol telèfon, el client té mil opcions per a triar a colp de clic, entre les que està la nostra, i hem de treballar perquè siga la seua millor opció. Avui ens donaran claus per a observar, entendre i atendre les necessitats del consumidor, oferint-li les millors solucions. És el nostre gran repte de present i futur i Castelló vol estar preparat per a liderar-lo”.
És per això que Moliner ha aplaudit la iniciativa de l'ITC i l'equip de Promoció Ceràmica de la Diputació “per l'organització d'aquesta necessària jornada amb aquest programa de màxima qualitat que ha aconseguit reunir més de 200 inconformistes que volen reinventar cada dia el sector, com van fer els nostres avantpassats, i fer-nos sentir un poc més orgullosos de la nostra ceràmica”.
Així, amb aquesta jornada, les empreses ceràmiques, associacions empresarials, centres universitaris, d'arquitectura, disseny, comunicació, organismes vinculats a la innovació i a les estratègies de mercat, han pogut aprofundir en les polítiques d'innovació i màrqueting cap el que la clientela demana, escoltant-la i intentant adaptar els nostres productes i serveis als seus gustos i necessitats. Per a això s'ha comptat amb la participació de professionals de gran prestigi, entre els què cal destacar la directora de màrqueting d'IKEA Espanya, Laura Durán, o Genís Roca, president de Roca Salvatella.
Sobre Vigilancer
Vigilancer és un sistema pioner de vigilància competitiva en l'àmbit ceràmic que ha desenvolupat un sistema de busca d'informació en mitjans i fonts on line, per la qual cosa és capaç d'accedir a una exhaustiva quantitat d'informació privilegiada.
Naix de la col·laboració entre la Diputació Provincial de Castelló i l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) per a oferir al teixit industrial del taulell de Castelló una eina estratègica que li permeta avançar-se als canvis que afecten el sector ceràmic i prendre posicions d'avantatge competitiu en el mercat mundial.
El projecte Vigilancer s'incorpora com un sistema de vigilància competitiva i difusió de la informació clau per al sector ceràmic, integrat en l'Observatori Ceràmic que ITC desenvolupa i que engloba l'Observatori Tecnològic, l'Observatori de Mercat i el de les Tendències de l'Hàbitat.
Junt amb el sector en el camí de la innovació i la competitivitat
El contacte de la Diputació de Castelló amb el sector ceràmic és continu per tal d'aportar-li eines útils i recursos que li servesquen per a millorar la seua innovació i competitivitat i inclús fer més visible aqueixa innovació en el que té a veure amb les aplicacions ceràmiques en espais urbans a través de l'obra pública.
Així, junt amb el Pla ceràmic de regeneració urbana, el premi Som Ceràmica Mèrit a la Innovació del Producte en Aplicacions Urbanes i l'eina SOLCONCER o l'APP Ceramics, Vigilancer és consolida com una eina de vigilància competitiva útil per al sector, i es constitueix com un observatori d'investigació contínua en què detectar noves tendències de mercat.