Anar a la Web de la Diputació de Castelló

La Diputació de Castelló acosta la realitat de la Unió Europea a joves estudiants amb una simulació del funcionament del Parlament Europeu

La Diputació de Castelló acosta la realitat de la Unió Europea a joves estudiants amb una simulació del funcionament del Parlament Europeu
15 d'Abril de 2024

Prop de 100 alumnes de l'Escola Mentora del Parlament Europeu i de les dos Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu a la província de Castelló participen en esta jornada en la qual han conegut el Parlament Europeu, el seu funcionament, els grups polítics, entre altres aspectes.

La Diputació Provincial de Castelló ha acostat la realitat de la Unió Europea a joves estudiants de la província a través de la simulació del funcionament del Parlament Europeu.

El Saló de Recepcions i el Saló de Plens del Palau Provincial han acollit este matí la simulació d'una sessió europarlamentària amb els alumnes de l'Escola Mentora del Parlament Europeu, l'IES Llombai de Borriana, i de les dos Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu a la província de Castelló, el Col·legi FEC Madre Vedruna Sagrado Corazón de Castelló i el Col·legi Nuestra Señora de la Consolación de Castelló,

Prop de 100 alumnes dels tres centres educatius han participat en esta jornada que ha resultat “fructífera i molt productiva”. Així ho ha ressaltat el diputat de Promoció Econòmica, Vicente Pallarés, qui ha participat en la jornada i ha explicat que “els alumnes han tingut l'oportunitat de participar activament en el procés legislatiu simulant, discutint i negociant la legislació relacionada amb la intel·ligència artificial a Europa”.

Esta acció ha promogut, sens dubte, el coneixement del Parlament Europeu entre els prop de 100 estudiants, la democràcia parlamentària europea, així com els processos de decisió, i ha animat a la participació, generant un sentiment de pertinença i major implicació en el procés de construir Europa.

“Els alumnes dels tres centres educatius han treballat en equip i han tingut la capacitat d'empatitzar amb els qui tenen una opinió diferent de la seua i realitzar una negociació constructiva en un context internacional. Han tractat de viure l'experiència d'un eurodiputat i el procés d'elaboració de propostes i lleis a nivell europeu”, ha comentat Pallarés.

Els estudiants han conegut el Parlament Europeu, el seu funcionament, els grups polítics, entre altres aspectes, i a més, han debatut, negociat i votat la legislació europea, interpretant a membres del Parlament Europeu.

Així doncs, el tema principal que s'ha tractat en la simulació del Parlament Europeu ha sigut la Llei Europea d'Intel·ligència Artificial. Durant el matí, els alumnes han centrat la sessió en esta llei que “té el seu origen en la proposta de la Comissió Europea del 2021 per a crear el primer marc regulador de la UE per a la IA”, ha expressat Vicente Pallarés.

En este sentit, el diputat de Promoció Econòmica ha ressaltat que “esta llei té com a objectiu garantir que els sistemes de la IA utilitzats a la Unió Europea i introduïts en el mercat europeu siguen segurs i respecten els drets dels ciutadans, i estimular la inversió i la innovació en l'àmbit de la Intel·ligència Artificial a Europa”.

Cal destacar que esta és la primera proposta legislativa en matèria d'Intel·ligència Artificial en el món, de manera que pot establir-se com “un referent mundial per a regular la IA en altres jurisdiccions”, ha manifestat Pallarés, qui ha continuat dient que “la llei regularà la IA sobre la base dels seus riscos. Com més gran siga el risc, més estrictes seran les normes”.

D'esta manera, Vicente Pallarés ha enaltit la capacitat dels estudiants que “han sabut posar-se en el paper d'un eurodiputat i han demostrat la seua preocupació pel món que els envolta, des del diàleg, l'educació i el respecte”. Així, el diputat ha posat en valor el treball del professorat dels centres educatius participants per a atraure l'atenció dels joves sobre la importància de les institucions europees. “El seu compromís amb l'educació i el desenvolupament integral dels estudiants ha fet possible que hui ens hàgem submergit en un debat significatiu sobre un tema tan crucial com la intel·ligència artificial a Europa”, ha assenyalat el diputat de Promoció Econòmica.

Així mateix, ha reconegut i agraït a l'equip d'experts de luventia pel seu “inavaluable assessorament i suport en la preparació d'esta simulació. La seua experiència i coneixements han sigut fonamentals per a garantir que este esdeveniment haja sigut educatiu, rellevant i enriquidor per a tots els participants”.

Finalment, Vicente Pallarés ha destacat el ferm compromís de la Diputació de Castelló a través del seu Centre Europe Direct amb la promoció dels valors europeus, foment de la democràcia, així com el coneixement del Parlament Europeu i processos de decisió. “És el nostre objectiu generar un sentiment de pertinença al projecte europeu i una major implicació en el procés de construir Europa”, ha rematat el diputat de Promoció Econòmica.

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador