Anar a la Web de la Diputació de Castelló

La Diputació de Castelló reforça el seu suport a la Passió de Torreblanca i de Borriol com a emblemes de la Setmana Santa de la província

La Diputació de Castelló reforça el seu suport a la Passió de Torreblanca i de Borriol com a emblemes de la Setmana Santa de la província
11 d'Abril de 2025

La institució provincial impulsa els dos actes emblemàtics de Dijous Sant amb una inversió de 24.000 euros a través de dos convenis amb les associacions Passió de Torreblanca i Nueva Jerusalén de Borriol.

La Diputació de Castelló reforça el seu suport a la Passió de Torreblanca i de Borriol com a emblemes de la Setmana Santa de la província.

La institució provincial impulsa els dos actes emblemàtics de Dijous Sant amb una inversió de 24.000 euros a través de dos convenis amb les associacions Passió de Torreblanca i Nueva Jerusalén de Borriol. “Amb esta col·laboració consolidem la nostra aposta per allò que ens identifica i, al mateix temps, dotem a la nostra província d'atractius amb la finalitat d'aconseguir que cada vegada siguen més els arguments que tinguen els visitants per a poder vindre a la nostra terra”, ha expressat la presidenta Marta Barrachina, qui s'ha reunit este divendres amb representants de les dos associacions.

La Passió de Borriol és una teatralització de la passió i mort de Jesucrist i se celebra des de 1975, sent la més antiga de la província. Participen més de 200 actors i tot un municipi es bolca en la representació que se celebra el Dijous Sant.

La Passió de Torreblanca va ser estrenada el 12 d'abril de 1979 i s realitza cada Dijous Sant. La representació es realitza totalment en valencià, sent la primera i única de totes les representacions de la Passió en valencià del territori i en ella participen més d'un centenar de persones, totes elles veïnes de Torreblanca, com a actors i actrius.

“Per la seua idiosincràsia i rellevància estos dos convenis formen part de la línia de treball d'esta institució per continuar fomentant la cultura com a sector d'activitat econòmica i promoció del turisme cultural a la nostra província”, ha incidit Marta Barrachina, qui ha destacat la participació de la societat dels dos municipis, així com l'afluència i integració de visitants i turistes, conservació i difusió de valors positius de convivència a l'hora d'organitzar La Passió. Tot això, al costat de la promoció del territori, la tradició popular i la seua originalitat, “fan úniques estes representacions”, ha afegit la presidenta de la Diputació.

L'impuls a estes dos representacions emblemàtiques de la Setmana Santa de la província responen tant a l'impuls per preservar les tradicions dels municipis de Castelló, així com al benefici econòmic que suposa per als municipis en el seu efecte turístic i dinamitzador. “Amb esta col·laboració amb les dos associacions consolidem la nostra aposta per allò que ens identifica i, al mateix temps, consolidar el nostre objectiu de dotar a la nostra província d'atractius i aconseguir que cada vegada siguen més els arguments que tinguen els visitants per a poder vindre a la nostra terra”, ha indicat Marta Barrachina.

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador