El diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, destaca en l’esdeveniment Vigilancer que cal unir esforços per a combatre els efectes de la pandèmia de Covid-19
La Diputació de Castelló i l’Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC-UJI) han abordat hui al Paranimf de la Universitat Jaume I els reptes de la nova era de la innovació amb la tercera jornada Vigilancer. Sota el títol ‘Mutació digital, la transformació de l’ADN del sector ceràmic’, un planter de luxe de ponents han donat el seu punt de vista del que serà el futur del sector ceràmic a la província, tot això davant la presència de 70 professionals del taulell que han pogut seguir la sessió ‘in situ’ i més d’un centenar a través de la xarxa.
En la presentació han intervingut, com a amfitrions, el responsable de Vigilancer, Vicente Lázaro, el president de l’ITC, Joaquín Font de Mora, la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet. En la seua intervenció, Huguet ha posat sobre la taula la necessitat d’unir esforços per a combatre els efectes de la pandèmia de Covid-19 i que “aquests siguen els menors possibles”. Ho farem, segons ha dit, “si creiem fermament en la digitalització del sector, que necessàriament ha de vindre lligada amb una aposta ferma per la investigació”.
Al voltant d’aquesta temàtica han estat orientades totes les ponències del dia, dirigides a l’alta direcció i responsables d’equips de màrqueting i innovació de les empreses ceràmiques. Aquestes han estat impartides per Sabrina Veral, responsable de l'Observatori de Mercat de l’ITC; Vicente Lázaro, responsable de la Unitat d'Intel·ligència Competitiva de l’ITC; Alberto Salviejo, director de Negoci Digital en CEMEX; Alfons Cornellà, fundador de Infonomia y del Institute of Next; Clara Soler, consultora de màrqueting; i José Moro, president de Cellers Emilio Moro i Cellers CEPA21.
Tots ells han incidit en què cal revolucionar la indústria, fer-li mutar l’ADN cap a una digitalització total que impregne tots els eslavons de la cadena de valor, des del procés de fabricació al màrqueting, les vendes, la distribució i el consum. Així, diuen, “podrem sumar-li un valor afegit als nostres productes que ens diferencie i ens posicione millor davant els nostres competidors més directes”. Precisament, millorar l'experiència de la clientela, és una cosa en la qual s'ha emfatitzat al llarg d'aquesta tercera edició, que ha experimentat un excel·lent acolliment tant a través de les xarxes socials com de manera presencial.
Huguet també ha agraït a l’organització el seu treball per a que hui fora possible la celebració de la jornada “tal i com va ser concebuda el passat més de gener”. En aquest sentit, ha lloat “l’enorme esforç d’adaptació per a garantir la total seguretat dels participants. Especial menció ha tingut el seu missatge cap a l’ITC, a qui ha estés la mà “per a continuar engrandint l’aliança en pro de la modernització industrial de la provincial”.