José Martí defèn la investigació i el desenvolupament de nous productes innovadors com a “vital” per a millorar el posicionament del taulell de Castelló
La Diputació de Castelló, en col·laboració amb la Universitat Jaume I, ha organitzat per a aquest pròxim dijous la tercera edició de les jornades Vigilancer. Enguany, la temàtica escollida ha estat la mutació digital, amb la qual es vol posar l’accent en la importància d’avançar en la transformació del sector industrial ceràmic a través del desenvolupament de les noves tecnologies. La inauguració, programada a les 9 hores, estarà presidida pel president José Martí, la rectora de l’UJI, Eva Alcón, i representants de l’Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC-UJI), entitat que, junt a la Diputació, s’encarrega del desenvolupament l’eina de rastreig i d’impuls estratègic Vigilancer.
Atenent a l’excepcionalitat de la pandèmia, enguany s’ha adaptat la jornada i es celebrarà en un format híbrid, tant presencial com on-line. Per a la primera de les modalitats s’ofereixen 150 places, mentre que l’emissió en streaming estarà oberta a tot el món. L’oferta de places presencials és considerablement inferior a la de l’any passat, quan se’n van oferir 400, ja que s’han aplicat totes les mesures pertinents per a garantir la distància social i garantir la seguretat i la salut dels presents.
A pocs dies de tancar el termini d’inscripcions, que es poden fer de forma totalment gratuïta des del web de Vigilancer, José Martí ha defensat la creació d’aquests espais de debat per la seua gran càrrega i qualitat formativa i ha animat al sector a sumar-se a la jornada perquè, entre tots, “generem les bases d’un sector més fort i innovador que siga capaç de fer front als desafiaments que es plantegen”.
“La mutació digital ha de veure's com un repte transformador i una oportunitat de futur per a Castelló. Amb una crisi econòmica global de gran envergadura sobre nosaltres, aplicar la investigació i el desenvolupament de nous productes innovadors serà vital per a millorar el nostre posicionament respecte a altres marques foranes”. Per aquesta raó, ha continuat, “hem d'aprofitar l'ocasió que ens ofereix la Diputació en col·laboració l'UJI per a renovar-nos i aprendre sobre les noves tendències de futur per a encarar-ho sense pors i amb més certeses que incerteses”.
La rectora de l’UJI, Eva Alcón, per la seua banda s’ha expressat en similars termes i ha defensat que “invertir en investigació i apostar per la innovació són les millors garanties per a afrontar qualsevol repte de futur en una societat cada vegada més tecnològica”. Així mateix, també ha recolzat la necessitat de continuar enfortint la col·laboració entre institucions i amb el sector privat.
Seguint les pautes d’anys anteriors, la jornada es dividirà en una sèrie de conferències impartides per personalitats de gran nivell, les quals compartiran les seues experiències i la seua visió sobre la transformació digital del sector. En el planter de ponents d’aquesta edició trobem a Sabrina Veral, responsable de l’Observatori de Mercat de l’ITC; Vicente Lázaro, responsable de la Unitat d’Intel·ligència Competitiva de l’ITC; Alberto Salviejo, director de Negoci Digital a CEMEX; Alfons Cornellà, fundador d’Infonomia i de l’Institute of Next; Clara Soler, consultora de màrqueting; i José Moro, president de Bodegas Emilio Moro i Bodegas CEPA21.