El diputat Ximo Huguet assenyala que l'objectiu és que els gestors i tècnics de les diferents administracions siguen conscients de les grans possibilitats que aquest tipus de materials ofereix a l'obra pública a l'aire lliure en ciutats i pobles
El diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha destacat hui en Cevisama 2023 la capacitat de la indústria ceràmica per a generar noves oportunitats i riquesa en el territori, raó per la qual l'àrea que dirigeix destina gran part dels seus esforços a promocionar la utilització d'aquesta mena de productes en espai públics a l'aire lliure. Segons ha assenyalat, “són materials de primera qualitat que en l'obra pública s'utilitzen molt menys del que podria fer-se”. Per això, afegeix que “realitzem tot el proselitisme possible per a conscienciar als gestors i tècnics que estan al capdavant de les administracions públiques sobre les possibilitats d'aquesta mena de productes”.
Dos projectes guanyadors
És una labor que es duu a terme per diferents vies, sent de cabdal importància el Concurs de Regeneració Urbana (CRU), la sisena edició de la qual es posarà en marxa al llarg del present exercici de 2023, amb una dotació econòmica de 506.250 euros, dels quals 450.000 euros seran per a finançar l'execució de les dues obres guanyadores. Els 56.250 euros restants aniran destinats a finançar els honoraris de redacció dels projectes bàsics i d'execució, i l'estudi de seguretat i salut. Els beneficiaris de la subvenció seran els ajuntaments que presenten els projectes que resulten guanyadors.
Huguet ha assenyalat que “el CRU s'ha concebut per a fer de la província de Castelló un aparador a nivell nacional i internacional sobre l'ús de la ceràmica en entorns urbans, mitjançant l'impuls de projectes de qualitat avalats per un jurat expert”.
Els ajuntaments podran presentar la seua sol·licitud per a regenerar espais que es troben en males condicions, una transformació urbanística que es durà a terme utilitzant la ceràmica com a principal material en la seua execució. Les dues propostes guanyadores es convertiran en projectes bàsics i d'execució per a materialitzar els projectes guanyadors del concurs.
Pla estratègic
Les presents bases del Concurs de Regeneració Urbana es desenvolupen en el marc del vigent Pla Estratègic de Subvencions de la Diputació de Castelló per al trienni 2023-2025, en el qual es fixa per a l'àrea de Promoció Ceràmica com a objectiu estratègic la promoció de l'ús de la ceràmica com a element constructiu.
Per a aconseguir els seus objectius, el CRU impulsa la difusió i incorporació gradual de la ceràmica en els espais urbans, ampliant el coneixement dels prescriptors i d'estudiants d'arquitectura sobre l'ús i aplicació dels productes ceràmics.